• Subcribe to Our RSS Feed

infoviltjes, kans voor de horeca!

Oct 3, 2012   //   by admin   //   Algemene toepassingen, Evenementen, Horeca  //  No Comments

Het is fantastisch hoe mensen reageren op info-bierviltjes. Gasten die drinken bestellen krijgen automatisch een bierviltje met meestal een biermerk erop gedrukt. Om als horeca-ondernemer zelf promotie te maken is een QRcode op een bierviltje een echte aanrader dat verwijst naar het doel van de promotie. Gasten vinden het vaak leuk om te kijken of de QRcode wel echt werkt en waarnaar het verwijst.

Bedoeling
Infoviltjes werd bedacht om de QRcode, in een traditioneel sociale omgeving als het cafe restaurantbedrijf, sneller onder de aandacht te brengen van het publiek. En met succes zo blijkt. Mensen zijn er op hun gemak en willen graag vermaakt worden. Zijn graag bereidt om de nieuwe technologie aan elkaar uit te leggen en plezier te beleven aan een QRcode scan. Delen van die ervaring gaat zoals in die omgeving is gebleken als vanzelf.

 Brouwers

Het bierviltje is traditioneel het reclame- en promotie-domein van de bierbrouwer. Zij kennen al sinds jaar en dag de kracht van een-op-een communicatie via het bierviltje. Het bierviltje is daarom heilig voor ze. Het kost ze veel minder dan andere promotie-middelen, en de horecaondernemer is al lang blij dat hij iets ‘gratis’ krijgt. Dat die kosten al lang verrekend zijn in de bierprijs wordt niet gezien. De kans voor de horeca ondernemer, om via de bierviltjes reclame te maken voor het eigen bedrijf wordt helaas nog onvoldoende beseft.

Bierviltjes zijn goud waard, terwijl de kosten laag zijn. Zo kosten 15.000 bierviltjes niet meer dan 400 euro en ze vertegenwoordigen een reclame-oppervlakte van ruim 120 M2. Uitgerust met een QRcode wordt die waarde, afhankelijk van de inzet, nog een veelvoud groter.

Ook voor externe adverteerders kunnen bierviltjes van de horeca ondernemer een interessant reclame outlet zijn.
Zeker als de bierviltjes collectief worden ingezet. voor een vereniging van horeca ondernemers bijvoorbeeld, kan het reclame-effect maximaal worden benut.

Heeft u interesse in infoviltjes?

Schermafbeelding-2012-02-28-om-11.12.05

Comments are closed.

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed