• Subcribe to Our RSS Feed

Waarom QRcode campagnes kunnen falen

May 31, 2012   //   by admin   //   Algemene toepassingen, Evenementen, Horeca, MKB  //  No Comments

Tegenvallend gebruik

qr fail

De QRcode is allang geen onbekende meer in geprinte media, retail en horecakringen. Zelfs binnen profit- en non profit organisaties worden QRcodes al breed toegepast.
De groei van het aantal professionele QRcode toepassingen heeft het gebruik door consumenten ver ingehaald. De groei van het aantal scans blijft in vergelijking met het aanbod van QRcodes achter bij de verwachtingen. De toename is naar schatting slechts ca. 4%. Consumentenacceptatie blijft ondanks het toenemende aanbod ver achter.

Hoe komt dat?

Hoe komt dat1

Hoewel QRcode gebruik door consumenten toeneemt, zijn er nog te weinig professionals die weten hoe het werkt. Hoe QRcode campagnes in te zetten binnen de reguliere marketing communicatie. Het is meestal nog zoeken naar de juiste strategie, waardoor fouten worden gemaakt en consumentenvertrouwen verloren raakt.

Oorzaak?

Oorzaak

De QRcode is gratis, voor iedereen beschikbaar en je kunt er mee doen wat je wilt. En natuurlijk doen we dat als Nederlanders. Alles wat gratis is heeft onze aandacht. Kwaliteit komt pas in beeld als de schade geleden is. Je niet laten leiden door goedkoop, goedkoper, goedkoopst.

Met QRcodes aan de slag gaan is marketing, een strategisch onderdeel van de marketingmix. Vanuit het oogpunt van een marketeer is het inzetten van QRcodes een snelle en goedkope manier om online en offline met elkaar te verbinden.

Oplossing

Om u te laten begrijpen welke uitdagingen marketeers tegenkomen als ze QRcodes willen gebruiken, bieden we u onze ervaring, kennis, advies en eerlijkheid aan om te voorkomen dat de inzet van de QRcode tot mislukking van uw campagne leidt en hoe QRcodes bij uw marketing communicatie effectiever kunnen zijn.

logo-Total-met-diensten-zonder-website png

Comments are closed.

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed